dag 7 - ett ögonblick jag minns

2010-12-10 / 14:28:16
oj finns ju så jäkla många, både bra och dåligt. vet inte riktigt vilken jag ska ta.
men jag tar väl den när jag flyttade upp till mjölby och skulle börja på egebyskolan då.

både pappa och jag var i skolan då. och jag minns att jag fick sitta längst fram i klassrummet där alla bara stirrade på mig. och fröken (vem det nu va vi hade) ställde en himla massa frågor.
sen skulle vi ha matte och då kom hedda och emilia fram till mig och frågade om jag ville gå in i grupprummet och sitta där och räkna med dom. och det ville jag förstås. men det blev att vi snacka om mig och varför jag flyttade upp hit osv. sen var det rast och då var det en annan blond tjej som var felicia haha, som kom fram och sa "hej, jag heter felicia, vill du leka med mej nu på rasten". haha minns det så jävla väl. och att alla jäkla minnen från egeby. bara för att jag ändå håller på att skriva lite egeby minnen ska jag skriva två till.

det var någon dag man skulle ta med sig typ matgrejer till en matlek eller något i 3:an.
och då hade fanny med sig chokladsås. och sen på rasten efter vi hade haft den leken. så satt jag, fanny och felicia en en buske och sög ut allt chokladsås i tuben, haha.

och en annan var, när det var en annons i julia (tidning) där det står att man kunde vinna massa skit om man dansade till en high scool musical låt och sedan videofilma det och skicka in det.
det var, clara, ida, jag, gina, felicia å, emma g, annastasia och några mer, men kommer inte ihåg vilka.
men vi stod varje rast och övade in steg så alla kunde dom. dessutom var vi hos gina allihopa några gånger och övade. men till slut blev det aldrig av. haha här har ni tre olika ögonblick jag minns jätteväl från egeby.

det ser ut som jag har raderat den bilden på när vi slutar 3:an.
så får bli en på när jag går i lekis i växjö på sandsbroskola.

Kommentarer!
Postat av: Gina

Haha kommer ihåg det sista väldigt väl! :D

Kommenterat - 2010-12-11 / 12:12:15
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: